Dzień Czarnego Kota - zadania zdalne dla czytelników

Czy są wśród Was kociarze?

Albo osoby przesądne?

Jutrzejsze święto jest dla Was ;) I nie tylko, oczywiście!

17 listopada obchodzony jest na całym świecie jako Dzień Czarnego Kota. Dlaczego tylko czarne koty świętują? Nie ma bowiem dni ani kota szarego, ani białego, ani jakiegokolwiek innego...

Czerń postrzegana jest jako kolor magiczny i tajemniczy. Niestety czarne koty są (cały czas!) postrzegane jako zwierzęta, które np. przynoszą pecha. Gdy pięć lat temu dzwoniłam do schroniska z zapytaniem o koty, pani z niepokojem w głosie powiedziała mi, że niestety ma tylko czarne i czy to mi nie przeszkadza. Nie zrozumiałam do końca, a wyjaśnienie mnie zszokowało: "Czarne koty nie są zbyt popularne, bo podobno są pechowe".

Jutrzejsze święto ma na celu przede wszystkim walkę z przesądami i uprzedzeniami.
Święto zostało ustanowione w 2007 roku przez włoskie Stowarzyszenie Obrony Zwierząt i Środowiska (AIDAA) oraz Ruch Obrony Czarnych Kotów. Ustanowiono je w dzień bardzo szczególny - wbrew wszelkim przesądom w piątek 17 września o godzinie 17. Liczba 17 jest we Włoszech uważana za najbardziej pechową.


Z tej okazji przygotowałyśmy zadania dla naszych czytelników, które ma na celu "oswojenie" czarnych (i czarno-białych) kotów, pokazanie ich wizerunków w literaturze i filmie.

Dzielimy się :)

Zadanie dla klas 1-4: anagramy imion kotów, rysunki są podpowiedzią:

TU LINK

Zadanie dla klas 5-8: krzyżówka

TU POBIERZ

odpowiedzi: Luna, Bonifacy, Jess, Jantar, Figaro, Poe, Salem, Rademenes

hasło: listopad

kot mój  - ze schroniska :)

Zdrowia!

Justyna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)