Karty motywacyjne? Karty inspiracji? To proste! Wykonaj z uczniami! WZORY DO POBRANIA!

Do wykonania kart motywacyjnych (czy też, jak kto woli, kart inspiracji) miałam podobną motywację, jak w przypadku kart wartości - ich cenę. Jestem co prawda gadżeciarą i kupuję do pracy wiele za dużo (samych kart metaforycznych mam 6 różnych talii), ale akurat kilkaset złotych na karty inspirujące uczniów do działania nie zamierzałam wydawać. Zwłaszcza, że te dostępne w Internecie są albo typowo skierowane (także w doborze tekstów) do pracowników korporacji, albo mają konotacje anielskie i leżą niedaleko kart Tarota...

Zatem tradycyjnie - stare gazety, papier ksero, nożyczki i klej. I można działać.

Mamy kilka opcji:
a) całkowicie wykonać je z uczniami - czyli poszukiwać obrazków, ciąć, naklejać, szukać cytatu, drukować lub wpisywać ręcznie;
b) wykonać je do momentu umieszczenia na nich obrazka - kwestię doboru cytatu pozostawić uczniom;
c) wykonać je całkowicie samodzielnie.

Ja postawiłam na dwie ostatnie opcje. Z klasami (różnymi) spotykam się rzadko i nie byłabym w stanie wykonać kart od A do Z na zajęciach z dziećmi.

Przygotowane karty tylko z obrazkami powieliłam na kolorowym ksero kilkakrotnie, a potem jeden komplet wypełniłam cytatami - te posłużą mi na lekcję wychowawczą ze świeżo otrzymaną klasą. Będziemy losować lub wybierać cytaty na zajęciach poświęconych motywowaniu do pracy, wyborom przyszłej szkoły i zawodu.

Na pewno skorzystam też z kart, które mają wyłącznie obrazki. Kilka pomysłów:
a) Wybieranie przez klasę kart, które pasują do omawianej lektury - uzupełnianie ich cytatami z czytanej książki.
b) Tworzenie przez dzieci kart inspiracji dla wybranego bohatera literackiego.
c) Praca z klasą wychowawczą nad tworzeniem własnej talii kart motywacyjnych. Można potem wyciągać codziennie lub co tydzień kartę, która będzie "wróżbą" czy przewodnim cytatem na dany dzień.
d) Można także odejść zupełnie od "motywacji" i wykorzystać karty np. jako wstęp czy podsumowanie pracy z tekstem. Dobierać do nich cytaty z powieści czy wiersza. Mogą stanowić nawet (powielone) fragment notatki wklejonej do zeszytu. Wszystko zależy od tego, jakie obrazki sobie dobierzemy.

Nie chce Wam się, a chcielibyście? 😉 Poniżej dzielę się moimi. Obrazki pochodzą z czasopism: Newsweek, Wysokie Obcasy, Kosmos dla Dziewczynek oraz... jakiegoś bezpłatnego pisma znalezionego w Świeradowie Zdroju w knajpie narciarskiej 😊


























W następnym wpisie podzielę się kartami z cytatami motywacyjnymi :)

Miłego dnia!

Justyna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)