Skanuj kod, popraw błąd! (Dzień Języka Ojczystego)

21 lutego czeka nas wielkie skanowanie :) Uczniowie wyposażeni w telefony (a u nas to nie jest wcale oczywiste, zakaz używania telefonów jest także na przerwach!) wyruszą w językową podróż.

Mogą odszukać w szkole 15 ukrytych kodów qr. W każdym kryje się zdanie. A w każdym zdaniu kryje się błąd.
Im więcej odszukają i właściwie poprawią, tym więcej punktów uzyskają.

Chcecie bawić się z nami?


OTO KODY:














A oto reszta :)


NR
ZDANIE UKRYTE W KODZIE
POPRAWNE ZDANIE
1.
Dziś jest dwudziesty pierwszy luty 2020 roku.
Dziś jest dwudziesty pierwszy lutego 2020 roku.
2.
Tytuły książek zapisujemy w cudzysłowiu.
Tytuły książek zapisujemy w cudzysłowie.
3.
Ten pojazd waży chyba z półtora tony!
Ten pojazd waży chyba z półtorej tony!
4.
Wczoraj w autobusie była kontrol.
Wczoraj w autobusie była kontrola.
5.
Niestety, samolot niespodziewanie zaczął spadać w dół.
Niestety, samolot niespodziewanie zaczął spadać/ lecieć w dół.
6.
Muszę przyznać, że przykłady profesora były przekonywujące.
Muszę przyznać, że przykłady profesora były przekonywające/przekonujące.
7.
Pamiętaj, że imiona zapisujemy z wielkiej litery!
Pamiętaj, że imiona zapisujemy wielką literą/ od wielkiej litery.
8.
Zapomniałem podręcznika z historii już trzy razy pod rząd.
Zapomniałem podręcznika z historii już trzy razy z rzędu.
9.
„Mały Książę” jest dedykowany dla przyjaciela autora książki.
„Mały Książę” jest dedykowany przyjacielowi autora książki.
10.
Idąc do szkoły, zgubił mi się klucz.
Gdy szedłem do szkoły, zgubił mi się klucz/ Idąc do szkoły, zgubiłem klucz.
11.
Współczuję ci, masz naprawdę ciężki orzech do zgryzienia.
Współczuję ci, masz naprawdę twardy orzech do zgryzienia.
12.
Adaś najpierw cofnął się do tyłu, a potem zaczął uciekać.
Adaś najpierw cofnął się, a potem zaczął uciekać.
13.
Moja siostra urodziła się w dwutysięcznym pierwszym roku.
Moja siostra urodziła się w dwa tysiące pierwszym roku.
14.
Wczoraj wyszłem do szkoły i zapomniałem plecaka.
Wczoraj wyszedłem do szkoły i zapomniałem plecaka.
15.
Rodzina odgrywa w moim życiu dużą wartość.
Rodzina odgrywa w moim życiu ważną rolę/ jest ważną wartością w moim życiu itd.


Miłej zabawy!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)