Karty pracy ze starych podręczników - dwa przykłady: Pawlikowska-Jasnorzewska i ortografia

W poprzednim wpisie obiecałam pokazać inne przykłady kart pracy stworzonych przy pomocy starych podręczników. I dziś będą dwie :)

Pierwsza to karta dwustronna, do której wykonania posłużyły stare gimnazjalne podręczniki WSiP-u ("Świat w słowach i obrazach"). Wykorzystałam zarówno teksty utworów, jak i znalezione reprodukcje obrazów czy grafik. Trochę naklejania i gotowe :)



TU oraz TU możesz pobrać skany

Druga z kart powstała ponownie z testowego zeszytu ćwiczeń "Słowa z uśmiechem". Tym razem skupiłam się na ortografii, wybierając zadania z "ż". Jest szyfrowanie, szukanie różnic, które wskazują wymienne głoski. Uzupełniłam zestaw jeszcze o mały kodowany pixel art :)
(niestety po "ładniejszym" zeskanowaniu karta traci kolory i nie widać na rysunkach różnic, musiałam się zatem zdecydować na "gorszy", poszarzały skan :) ).


TU możesz pobrać skan

Miłego dnia!
Justyna


Komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem! Świetne pomysły! Zazdroszczę kreatywności! Chętnie skorzystam i podeślę swoim dzieciakom! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)