Biblioteczne przebieranki, czyli pasowanie na czytelnika w dobie pandemii i nie tylko

Bijemy się w pierś za tę długą przerwę. Pomysłów dużo, ale czasu dużo mniej... a zwłaszcza przy tegorocznych zmaganiach podręcznikowych z Nową Erą i natłokiem zastępstw.

Dziś o przebierankach, które - jak to zwykle bywa - narodziły się spontanicznie, z powodu braku czasu i konieczności szybkiego pomysłu. Ale po kolei.


Zaczęło się od pasowania na czytelnika uczniów klas pierwszych. Jak to ugryźć w dobie pandemii bez kontaktu z dziećmi, podchodzenia, pasowania dosłownego kredką, książką etcetera? I jeszcze zależało mi (koleżanka L4 :( ), by zrobić to w jak najkrótszym czasie...

Przypomniał mi się happening, który trzy lata temu robiłyśmy z dziećmi i który polegał na "wpadaniu" do sal lekcyjnych z krótką scenką teatralną. Potem szybka wyprawa na strych celem obejrzenia strojów... był tylko jeden - ale za to jaki! I pomysł gotowy.

Najpierw mała zapowiedź na Facebooku...

O czym marzy biblioteczny wilk Filip? Klasy pierwsze dowiedzą się już jutro...

Całe przedsięwzięcie zajęło mi 1 godzinę lekcyjną (klas pierwszych mamy pięć).

Zaopatrzona w stosowny (diabelski) przyodziewek oraz wilka Filipa z hukiem wpadałam do każdej klasy.




- Przepraszam, czy to może bajka o księżniczce i diable? Bo ja na casting... chcę być księżniczką!
(salwa śmiechu! Ale Ty jesteś diabłem!) Nie? To nie ta bajka... szkoda... A może to bajka o Czerwonych Kapturku? Bo Filip bardzo chciałby zagrać wilka.... Też nie? A znacie w ogóle Filipa? Nie?! Filip to nasz biblioteczny wilk! Mieszka w bibliotece i pożera, to znaczy czyta książki! Nocami gra chyba też na komputerze, bo rano mam zawsze komputer włączony... Słuchajcie! Musicie nas odwiedzić! Zapraszamy do biblioteki, bo od dziś jesteście prawdziwymi czytelnikami!


Potem wystarczyło rozdać zakładki na pamiątkę (robił to wychowawca) i poskandować kilka razy: CZYTANIE MA MOC!
I powiem Wam: był efekt :) Do tej pory za mną latają i wołają: diabeł, diabeł :)


A potem poszło.... seria zastępstw w klasach 1-3. Zatem pakowałam koszyk z książkami, skaner i szłam wypożyczać w klasach. Oczywiście przebrana :)


A niebawem ujawnimy nasze wspólne przebieranki! :)




CZYTANIE MA MOC!

Przebieranie też :)

A Wy się przebieracie? :)

Polecamy! 

Dużo zdrowia!

Justyna i Monika



Komentarze

  1. Czy my się przebieramy? No jasne!!! Skrzydła obowiązkowo!!W końcu to Wypożyczalnia Skrzydeł! Ale i różdżka magiczna do przenoszenia w inne krainy ciągle jest pod ręką...i strój księżniczki albo wiedźmy - zależy od nastroju. Za mną wołają " czarodziejka przyszła"...ale ostatnio było " szpilki przyszły" :))))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)