O zaszyfrowanym Andersenie. I o tym, aby nie wyrzucać starych podręczników :)

O starych podręcznikach (i innych "śmieciach") to mogłaby być powieść w odcinkach. Albo lepiej -serial o wielu sezonach :)

Pokazywałam już pomysły na wycinki ze starych gazet (równie dobrze mogą to być wycinki ze starych podręczników!). Wykonałam z nich w prosty sposób karty wartości i karty motywacyjne (w dwóch wersach - z gotowym cytatem oraz takie, gdzie cytat wyszukuje i dobiera uczeń).

Więcej o tych kartach w podlinkowanych wpisach:

KARTY WARTOŚCI
KARTY MOTYWACYJNE Z CYTATAMI
KARTY INSPIRACJI (TYLKO Z OBRAZKAMI)

W dzisiejszym i kolejnym wpisie chcę zaprezentować karty pracy, które stworzyłam dzięki niepotrzebnym i nieaktualnym podręcznikom.

Bardzo polecam zatrzymywać stare podręczniki, ćwiczenia czy testowe egzemplarze nadesłane przez wydawnictwa. Można tam znaleźć ciekawe zadania, piękne, inspirujące ilustracje czy chociażby biogramy autorów albo teksty poetyckie. I oczywiście, można je po prostu skserować, ale ciekawiej będzie wyciąć to, co nam się przyda, ozdobić, coś dopisać, stworzyć coś nowego.
Jest to też alternatywa dla tych, którzy nie potrafią rysować (np. dla mnie :) Ale się uczę! :) ).

Dzisiejszą kartę pracy stworzyłam na podstawie zadania, które wycięłam z testowego zeszytu ćwiczeń "Słowa z uśmiechem" do klasy 4. I jest to zaszyfrowany Andersen. Wycięte i naklejone na kartę, wzbogacone rysunkami i jeszcze jednym zadaniem będzie stanowić ciekawą pomoc dydaktyczną.
Przyda się jako lekcja biblioteczna (także zdalna) albo na zajęcia z języka polskiego w  klasach młodszych.


Jeśli macie ochotę ją pobrać, proszę bardzo :)

Spokojnego dnia!

Justyna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawe narzędzia TiK cz. 1 Pokaż to oryginalnie! - GENERATORY NAPISÓW i TEKSTÓW.

Między nami krzyżówkami - krzyżówki powtórkowe "Wpisz nazwisko autora" dla klas 1-3, 4-6 i 7-8!

To samo inaczej. SYNONIMY. Lekcja także do wysłania (odpowiedzi, prezentacje, karty pracy)